Pages

2009年2月24日 星期二

失去



曾經有這麼一天,他曾騎著摩托車,載著我穿梭蛇行在公車與汽車的狹小縫隙之間,也曾經有這麼一天,我們畢業旅行時,曾在旅館一塊瘋狂著玩著浴室的水管,弄得全身濕,那些,都是曾經的曾經…

還記得我剛回來的那幾天,在面對未來的一切還是很徬徨的時候,晚上,就窩在他打工的補習班裡打屁聊天,陪他一同批著一堆重考生的試卷。謝謝他,在我覺得孤單的時候,還拉著我一同出去,半夜在街頭閒晃。

是什麼原因,使得我們分開了好一陣子,我已經記不大清楚了,最後的幾通電話,隱隱約約的還記得,是他恭喜我找到了工作,遇到了喜歡的女孩… 那是曾經的曾經…

失去的,已經找不回來了。

最後得到他的消息,反而是另一個朋友的主動透露… 聽到後的我一陣錯愕,那是個我不願意聽到的消息。伴隨而來的,是一切一切的曾經的曾經湧入我的記憶,隨即換來的是,我的淚眼盈眶…

It started out as a feeling
Which then grew into a hope
Which then turned into a quiet thought
Which then turned into a quiet word

And then that word grew louder and louder
'Til it was a battle cry
I'll come back
When you call me
No need to say goodbye

Just because everything's changing
Doesn't mean it's never been this way before
All you can do is try to know who your friends are
As you head off to the war

Pick a star on the dark horizon
And follow the light
You'll come back when it's over
No need to say goodbye

You'll come back when it's over
No need to say goodbye

Now we're back to the beginning
It's just a feeling and no one knows yet
But just because they can't feel it too
Doesn't mean that you have to forget

Let your memories grow stronger and stronger
'Til they're before your eyes
You'll come back
When they call you
No need to say goodbye

You'll come back
When they call you
No need to say goodbye

或許,他不希望我看到他現在的樣子,然而,我已經錯過了該陪伴他在一起的時光。我只想說,我們曾在一起的種種時光,我一刻也沒有忘…


對不起,也謝謝你…

6 回應:

匿名 提到...

很想講些什麼
但又不知要講什麼

和你一樣
我也記得過去的種種...

匿名 提到...

很傷感
不過
S大
你要堅強下去啊
人都有自己的一段路要走
就像歌所說的
不需要說再見
有一天
你我都會瞭解

匿名 提到...

雖然YAYA不認識你說的他
但是YAYA可以體會到那一段回憶一定是很美好的

No need to say goodbye
coz it stays in your memory FOREVER

匿名 提到...

相信奇蹟嗎
也說不定
奇蹟就這麼出現了

匿名 提到...

很感傷的一篇

匿名 提到...

看你寫的
我的眼淚都快流下來了